A vírus marketing kifejezés általános jelentése: olyan szájról-szájra terjedő reklám melynek hatása és terjedési sebessége a hálózati csatorna használatával felerősödik.
A dotkom korszak virágzása idején nagyon sok kezdő vállalkozás esküdött erre a módszerre, mely cégek nagy része már nincs jelen az üzleti életben. Jóllehet, ezen technika alkalmazása azokban az időkben már leáldozóban volt, napjainkban mégis valamiért egyre inkább fókuszba kerül. Cikkünkből kiderül mi a sikerének titka.
A vírusmarketing egy nem új keletű, de Magyarországon semmiképpen sem hagyományosnak mondható kommunikációs eljárás. A vírusmarketing különlegessége formabontó jellegében és a terjedésében rejlik, amely a reklámeszközök között egyedülálló módon nem tartalmaz médiaköltést, és lehetővé tesz a reklámozó részére egyfajta anonimitást.
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik fontos oldalága, mellyel lehetővé válik olcsón, gyorsan és nagyon hatékonyan kommunikálni az internetes társadalom felé.
A viralitás okait keresi új könyvében Jonah Berger marketingszakember, aki Malcolm Gladwellel szembehelyezkedve nem az üzenetközvetítőkben látja a siker titkát, hanem magában az üzenetben.
Vírusmarketingnek számít minden olyan stratégia, amely egyéneket arra próbál ösztönözni, hogy meghatározott marketingüzeneteket továbbítsanak másoknak, s ezáltal exponenciális növekedést kísérel meg elérni a továbbított üzenet ismertsége és hatékonysága tekintetében.
Hol kezdődik a reklám, és hol ér véget a vírusfilm? Tehetnénk fel a kérdést a Skittles reklámfilmjei kapcsán, ahol ugyanis a filmek célcsoportja a kampány hangvétele alapján viszonylag szűk, ráadásul a filmek nagy része a tartalmából adódóan az átlag kereskedelmi tévékben le sem mehet. Mind közül talán az egyik legütősebb darab a Share the rainbow, Taste the rainbow reklámfilm a Sweetest honeymoon ever témában.
Az online vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs metodikákkal, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a klasszikus média. Az online vírusmarketing a kampány indítását követően ugyanis „magára hagyja” az üzenetet a fogyasztókkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kampány elindítását követően a virus marketernek (A vírus marketing kampányt irányító személy) egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására. A vírusmarketing-üzenet, ahogy kijutott az Internetre, önálló életre kel, hiszen a terjedésében nem a kiválasztott média játszik szerepet, hanem a reklámüzenet befogadói. A reklámüzenet, avagy a vírusmarketing film befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet egy vagy több további fogyasztónak.
Ön azt választotta, hogy az alábbi linkhez hibajelzést küld a lap.hu oldal szerkesztőjének. Kérjük, írja meg a szerkesztőnek a megjegyzés mezőbe, hogy miért találja a lenti linket hibásnak, illetve adja meg e-mail címét, hogy az észrevételére reagálhassunk!